Læringsmål 1
1
Jeg regner additionsstykker med støtte i konkrete tællematerialer.
2
Jeg regner additionsstykker med støtte i konkrete og visuelle hjælpemidler som tallinje og perlekæde.
3
Jeg regner additionsstykker ved brug af flere forskellige strategier fx regner i hovedet, anvender tallinjer, tiervenner mv.
Læringsmål 2
1
Jeg udpeger tiervenner i additionsstykker med to addender.
2
Jeg adderer stykker med tre addender, hvori der indgår tiervenner.
3
Jeg omformer regnestykker med tre addender, således at 10’er venner kan anvendes.
Læringsmål 3
1
Jeg anvender lommeregneren, til kontrol af facit.
2
Jeg anvender lommeregner til kontrol og, til undersøgelser fx undersøge, hvilket tal plus 6 giver 21.
3
Jeg anvender regneark til kontrol og undersøgelser.
Læringsmål 4
1
Jeg viser, hvordan repræsentanter bruges for hvert tal fx ved at tegne streger der efterfølgende tælles op.
2
Jeg viser og forklarer, hvordan fx en tallinje benyttes til tælling.
3
Jeg viser og begrunder strategi evt. i en videooptagelse.
Læringsmål 5
1
Jeg skriver tal og facit ud fra en additionsregnehistorie med få taloplysninger.
2
Jeg skriver regneudtryk til en additionsregnehistorie eller billeder i samarbejde med andre.
3
Jeg udvælger taloplysninger blandt flere i regnehistorier, skriver regneudtryk, facit og benævnelse og kan skrive egne regnehistorier fra hverdagen.